loading...

مدیر کسب و کار الکترونیکی اینترنتی

مدیر کسب و کار الکترونیکی - اینترنتی- آموزش بازاریابی- دیجیتال مارکتینگ و سئو

بازدید : 309
چهارشنبه 6 آبان 1399 زمان : 0:37

بازاریابی درونی یا درونگرا و یا بقول ویکی‌پدیا بازاریابی ربایشی استراتژی است که با استفاده از داده‌ها، بازاریابی محتوا، وبلاگ‌ها، بهینه سازی موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست، سعی در ایجاد آگاهی از برند کرده تا بتواند مشتریان خرد و کلان جدیدی را به کسب و کار جلب کند. در واقع بازاریابی درونی سعی می‌کند مخاطبان و مشتریان بالقوه را به مشتریان اصلی شما تبدیل کند.

چرا بازاریابی درونی؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از جریان اطلاعات است و هرلحظه به تعداد آن افزوده می‌شود. طبق آمار بدست آمده روزانه 2.5 کوینتیلیون بایت از اطلاعات تولید می‌شود. جالب است بدانید که 90 درصد اطلاعات موجود در دنیا تنها در دوسال اخیر تولید شده‌اند. این یعنی انفجار اطلاعات.

امروزه خریداران و مشتریان قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند، چرا که اینترنت و بستر وب توانایی دست‌یابی به اطلاعات را در لحظه به افراد داده است. آنها می‌توانند در هر وقت از شبانه روز و با چند اشاره انگشت روی موبایل خود به هر اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. در همین اثنا شبکه‌های اجتماعی هم افراد را به اشتراک گذاری مطالب ترغیب می‌کنند، همین مسئله کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

در همین راستا بازاریابی درونی می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای کسب و کارها به شمار آید چراکه می‌تواند به جستجوکنندگان و مشتریان دقیقا اطلاعاتی را ارائه دهد که نیاز دارند. همین مسئله منجر به ایجاد فضایی مملو از اعتماد و اعتبار در ذهن مخاطبان خواهد شد. به همین دلیل بازاریابی سنتی که از تاکتیک‌های جلب توجه اجاره‌ای استفاده می‌کرد و باعث ایجاد مزاحمت در روند رفتاری مشتری می‌شد، در حال از بین رفتن است. منظور از جلب توجه اجاره‌ای همان تبلیغات‌هایی هستند که در جاهای مختلف و غیرمرتبط توسط رسانه‌های پربیننده منتشر شده و حوصله کاربران را سر می‌برند.

بازاریابی درونی مزایای فراوانی دارد که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر بر خریدهای آتی
  • افزایش به‌اشتراک گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های داخلی
  • بهبود در کسب دریافت مخاطب از موتورهای جستجو
  • افزایش آگاهی از برند
  • کسب اطلاعات در هر ساعت از شبانه روز
  • کسب مخاطبان و مشتریان بیشتر نسبت به تبلیغات و بازاریابی سنتی

بازاریابی درونی و روابط عمومی

استراتژی‌های بازاریابی درونی را می‌توان در راستای روابط عمومی‌استفاده کرد و آگاهی از برند خود را افزایش داد. برای این کار بهتر است از این روش‌ها استفاده کرد:

1 – مقاله‌های آموزشی و اطلاع رسانی خود را نوشته و آنها را در وبلاگ‌ها و وبسایت‌های پرترافیک منتشر کنید. به‌جای اینکه مطالب خود را در سایت خود منتشر کرده و سعی کنید با بنرها و ابزارهای تبلیغاتی ترافیک بدست بیاورید، اخبار و نوشته‌های خود را در وبسایت‌ها و بلاگ‌های پربیننده منتشر کنید تا به مخاطبان هدف بیشتری دست بیابید. اخباررسمی‌با قابلیت ارسال رایگان خبر در پایگاه خبر خود که منبع بازدید بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه است به شما کمک می‌کند تا اخبار شما بیشتر دیده شود.

2 – اخبار خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. بهینه سازی نوشته و انتشار اخبار در گوگل نیوز به شما کمک می‌کند تا موتورهای جستجو شما را بیشتر ببینند و در صفحات جستجو بهتر دیده شوید. مطالب منتشر شده در اخباررسمی‌از لحاظ نوشتاری به قالب استاندارد خبری درآمده و در گوگل نیوز ایندکس می‌شوند.

3 - اخبار و نوشته‌های خود را در سطح بین الملل منتشر کنید. اخباررسمی‌با قابلیت‌هایی که دارد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اخبار خود را در بزرگترین رسانه‌های بین المللی منتشر کرده و مخاطبان بین المللی بیشتری داشته باشید.

مراحل بازاریابی درونی

بازاریابی درونی شامل چهار مرحله است که عبارتند از جذب بازدیدکننده، جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکننده برای برگرداندن وی، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و تشویق برای خرید بیشتر.

methodology-highlighted-1-2-3-4

گام اول: جذب بازدیدکننده
در این مرحله می‌خواهیم افرادی را جذب کنیم که به احتمال زیاد مشتریان همیشگی ما تبدیل خواهند شد. ابزارهای مختلفی برای کمک به جذب مشتریان وجود دارد. از ابزارهای جذب مشتری می‌توان به وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های اجتماعی و سئو اشاره کرد.
وبلاگ‌نویسی
وب‌سایت‌ها در تجارت امروز نقش مهم و حیاتی را ایفا کنند. اینترنت این امکان را به مشتریان می‌دهد که به سرعت به تغییرات و محصولات جدید پی ببرند و از آخرین اخبار شرکت‌ها مطلع شوند. ایجاد وب‌سایت در جذب بازدیدکنندگان بسیار مهم است. وب سایت می‌تواند بزرگ‌ترین ابزارتبلیغاتی، عرضه خدمات و محصولات و معرفی شما به مشتریان‌تان باشد. ایجادوب سایت متناسب با فعالیت‌ها، مزایای زیادی را می‌تواند در پی داشته باشد.
رسانه‌های اجتماعی
در بازاریابی درونی اطلاع رسانی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و ارزنده است، فیسبوک، توئیتر، لینکدین از شبکه‌های اجتماعی مفید در این زمینه می‌باشند. مشاهده روزانه حدود صدمیلیون ویدئو در یوتیوب و صدوبیست‌وسه میلیون عضوسایت فیسبوک همگی از نشانه‌های اهمیت رسانه‌های اجتماعی است .
سئو
سئو استانداردسازی و بهبود فاکتورهای داخلی وخارجی یک وب‌سایت به منظور افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجوگر است.. موتورهای جستجو همانند گوگل،داک‌داک‌گو و غیره به یک وسیله بسیارمعمول تبدیل شده‌اند به طوری که کاربران اینترنت در هر جای دنیا از آن‌ها استفاده می‌نمایند. بنابراین شما باید با دقت در انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد محتوای مناسب و بهینه‌سازی صفحات خریداران ایده‌آل خود را از جستجوها پیدا کنید.


گام دوم: جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکننده برای برگرداندن او به سایت
زمانی که شما بازدیدکنندگان را در سایت خود دارید، گام بعدی این هست که اطلاعات بازدیدکننده را جمع‌آوری کنید. حداقل آدرس ایمیل آن‌ها را به‌دست بیاورید. از ابزارهای کمکی این مرحله می‌توان به کال تو اکشن، لندینگ پیج و فرم‌ها اشاره کرد.
کال تو اکشن(درخواست انجام فعالیت) : دکمه یا لینکی است که کاربر را تشویق می‌کند تا روی آن کلیک کند.
لندینگ پیج(صفحه‌ی فرود): پس از اینکه کاربر کال تو اکشن را انجام داد، پس از آن به یک صفحه‌ی فرود ارسال می‌شود. صفحه فرود جایی است که کاربر شما با وارد شدن به آن به عنوان یک فرصت بازاریابی و فروش برای شما محسوب می‌شود و شما باید به هر طریقی که شده، با استفاده از روش‌های امتحان شده و عالی و نتیجه بخش این افراد را مهار کنید.
فرم‌ها: برای این‌که اطلاعات بازدیدکنندگان را داشته باشیم، آن‌ها باید فرم را پر کنند و اطلاعات خود را ارسال کنند.


گام سوم: تبدیل بازدیدکننده به مشتری
پس از این‌که مشتری را جذب کردیم و اطلاعات او را به‌دست آوردیم، در این مرحله سعی می‌کنیم بیشتر به او نزدیک شویم. از ابزارهای تبدیل به مشتری می‌توان به ایمیل مارکتینگ، اتوماسیون بازاریابی و غیره.
استفاده ازایمیل‌های انبوه
بازاریابی رایانامه‌ای یا ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود.


گام چهارم: تشویق برای خرید بیشتر
بازاریابی درونی فعالیتش را با تعامل همراه با لذت ادامه می‌دهد و مشتریان را برای خرید بیشتر از شرکت‌ها و محصولاتی که دوست دارند تشویق می‌کند.

منابع: blog.akhbarrasmi و ibazaryabi

مفهوم دایرکتوری در بازاریابی شبکه ای
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی