loading...

مدیر کسب و کار الکترونیکی اینترنتی

مدیر کسب و کار الکترونیکی - اینترنتی- آموزش بازاریابی- دیجیتال مارکتینگ و سئو

بازدید : 365
چهارشنبه 29 مهر 1399 زمان : 16:37

در ژوئن همان سال، مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد LinkedIn را به دست آورد. مبلغ ۲۶ میلیارد دلار پیشنهاد شد و مایکروسافت، مالک لینکدین شد. این معامله‌ای بود که به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. با این وجود، این امر باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت شرکت شد و در نهایت باعث شد لینکدین بیش از یک شبکه اجتماعی، فرصت‌های شغلی و اقتصادی را برای اعضا فراهم کند.

در سال ۲۰۱۷، لینکدین بزرگ‌ترین طراحی مجدد دسکتاپ را از بدو تاسیس شرکت آغاز کرد. این کار باعث شد تا لینکدین تجربه آسان‌تر، سریع‌تر و بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. LinkedIn در تقریبا ۲۰۰ کشور جهان توسط اعضا مورد استفاده قرار گرفت و ۵۰۰ میلیون عضو داشت.

در سال ۲۰۱۸، لینکدین LinkedIn Talent Insights را راه‌اندازی کرد، ابزار داده‌ای که برای شرکت‌هایی که نیاز به استخدام افراد بااستعداد دارند، امکان این کار را فراهم می‌کند. این ابزار، تجزیه‌و‌تحلیل استعداد در مورد برنامه‌ریزی نیروی کار و استراتژی‌ها شامل این که چه شهری برای باز کردن دفتر بعدی شما مناسب است و این ‌که چگونه کارفرمایتان، شما را با افراد هم رتبه شما مقایسه می‌کند، در اختیار قرار می‌دهد.

در حال حاضر، لینکدین بیش از ۵۰۰ میلیون عضو و بیش از ۲۶۰ میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد. لینکدین یک سایت شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که ارتباط حرفه‌ای‌ها را فراهم می‌کند. صفحات پروفایل به عنوان رزومه تنظیم می‌شوند که در آن کاربران می‌توانند مهارت‌های خود را ذکر کنند، خلاصه‌ای از شغل خود ارائه دهند و تاریخچه اشتغال و تحصیلات خود را به نمایش بگذارند. پیوستن به آن رایگان است، اما یک سرویس غیر رایگان خاص نیز در دسترس است که دسترسی به تعدادی از ویژگی‌های مختلف را فراهم می‌کند.

داستان لینکدین هم مانند داستان‌های بسیار دیگری، پر از فراز و نشیب‌ها است که البته پس از پشت سر گذاشتن آن‌ها، می‌بینیم که چطور هنوز هم موفق است …

داستان لینکدین و پریدن وسط گود

بعد از اینکه آن‌ها PayPal را به شرکت eBay (EBAY, Fortune 500) فروختند،‌هافمن تصمیم گرفت کار روی داستان لینکدین را شروع کند، زیرا فضای حرفه‌ای واقعا برای او جالب بود. او قبلا از PayPal درآمد به دست آورده بود، بنابراین بخش اولیه آن را تامین می‌کرد. در اواخر سال ۲۰۰۲،‌هافمن تیمی‌از همکاران قدیمی‌از SocialNet و Paypal را برای کار روی این ایده جدید استخدام کرد و شش ماه بعد، لینکدین به صورت رسمی‌راه‌اندازی شد.

او قویا معتقد بود که شروع کار در هنگام رکود اقتصادی، زمان مناسب برای انجام آن است، زیرا مسیر را در اختیار فرد می‌گذارد. آن‌ها در چند روز اول به آرامی‌شروع به کار کردند، زیرا می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که سیستم‌ها کار می‌کنند. ۱۳ نفر که در ارتباط با شرکت بودند، ۱۱۲ نفر را دعوت کردند.

آن‌ها با این چالش اولیه مواجه بودند که «چگونه می‌توان یک میلیون نفر را جذب کرد؟» اولین چالش، جذب افراد کافی بود، به گونه‌ای که کارکردهایی مانند جستجوی افراد یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات باعث شد افراد جذب آن شوند. سال ۲۰۰۳ همه چیز در مورد رشد شرکت به خوبی پیش رفت.

در سال ۲۰۰۴، کاربران توانستند از یک عملکرد جدید برای بارگذاری آدرس کتاب‌های خود استفاده کنند و سایر ویژگی‌های جدید مانند «گروه‌ها» نیز معرفی شدند. لینکدین همچنین در این زمان با American Express شریک شد که به اعتبار آن افزوده شد.

آن‌ها سه جریان درآمد را در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی کردند. اولین جریان، فهرست مشاغل بود. مورد دوم که فهمیدند به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع به سودآوری برسند: اشتراک‌هایی را راه‌اندازی کردند که ارتباطات پیشرفته و قابلیت جستجو داشت. برای به پایان رساندن کار، مردم باید می‌توانستند با افرادی که قبلا آن‌ها را نمی‌شناختند، صحبت کنند. در سال ۲۰۰۵، آن‌ها به چهارمین دفتر خود منتقل شدند و به بیش از ۱۵۰.۰۰۰ عضو رسیدند.

آن‌ها در ابتدا به فکر تبلیغات نبودند. اما دو چیز‌هافمن را ترغیب کرد که تبلیغات را نیز راه‌اندازی کند. یکی از موارد این بود که جمعیت شناختی خیلی خوبی داشتند. مورد دوم این بود که آن‌ها متوجه شدند که می‌توانند محصولات تجاری بی‌نظیری بسازند.

اولین خط مشاغل با عنوان «مشاغل و اشتراک» در سال ۲۰۰۵ اضافه شد و در سال ۲۰۰۶ مواردی از قبیل «افرادی که ممکن است بشناسید» و «توصیه‌ها» معرفی شدند. شرکت‌ها نه تنها می‌توانستند فهرست مشاغل را ارسال کنند، بلکه می‌توانستند به دنبال کارمندان آینده نگر در شبکه نیز باشند. شرکت‌ها می‌توانستند در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغ کنند که این یک گام بزرگ برای شرکت بود. سال ۲۰۰۶، سالی است که داستان لینکدین سودآور شد و شاهد رشد نمایی بود.

در انتهای سال ۲۰۰۶،‌هافمن پس از چهار سال از مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و Dan Nyeجایگاه مدیرعامل را گرفت. طی دو سال مدیرعاملی Nye در LinkedIn، اعضای سایت از ۹ میلیون به ۳۵ میلیون رسید و فروش ۹۰۰٪ افزایش یافت. این شرکت همچنین صدها نفر از کارمندان را اضافه کرد و به اروپا گسترش یافت.

در سال ۲۰۰۷، این شرکت به ارائه نسخه جهانی، فرانسوی و اسپانیایی سایت پرداخت. در سال ۲۰۰۸ ارزش لینکدین به یک میلیارد دلار رسید. Nye کناره‌گیری کرد و‌هافمن دوباره مدیرعامل شرکت شد. در این زمان، فردی به نام Dipchand Nishar را به عنوان مدیر محصولات استخدام کردند. در سال ۲۰۰۸، LinkedIn پس از افتتاح اولین دفتر بین المللی خود در لندن، رسما جهانی شد.

در سال ۲۰۰۹، Jeff Weiner (که قبلا در شرکت یاهو کار می‌کرد) مدیرعامل این شرکت شد که مسیر رشد بیش از حد را در سال ۲۰۱۰ هموار کرد. سال ۲۰۱۰ شاهد رشد بی سابقه‌ای برای داستان لینکدین بود، زیرا آن‌ها به ۹۰ میلیون عضو و نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند در ۱۰ دفتر در سراسر جهان رسیدند. با آغاز سال ۲۰۱۱، LinkedIn با ۹۰ میلیون عضو، در بورس اوراق بهادار نیویورک ثبت شد.

در سال ۲۰۱۱، لینکدین هشتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و رئیس جمهور اوباما در لینکدین عضو شد. در سال ۲۰۱۳، حدود یک دهه کامل از عمر لینکدین گذشته بود و ۲۲۵ میلیون عضو داشت. شرکت با بیش از دو عضو در هر ثانیه در حال رشد بود.

در فوریه ۲۰۱۶، LinkedIn پیش‌بینی کرد که رشد ضعیف‌تری را در آن سال خواهد داشت. اخبار خوبی به گوش نمی‌رسید، سهام ۴۰٪ کاهش یافت و در نهایت از حدود ۲۲۵ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۶ سقوط کرد و در ماه بعد به نزدیک ۱۰۰ دلار رسید. رکود بزرگ با توجه به اینکه کارمندان LinkedIn، به طور عمده حقوق خود را از طریق بورس دریافت می‌کردند، مشکل بزرگ‌تری نسبت به سرمایه‌گذاران ناراضی ایجاد کرده بود. نگرانی‌های جدی در مورد نادیده گرفتن هدف اصلی شرکت وجود داشت و برخی گزارش‌های مالی مشکل ساز باعث شد که این شرکت در شرایط سختی قرار بگیرد.

روند افزایش کاربران لینکدین

لینکدین یک سال پس از تأسیس، ۱۰۰،۰۰۰ عضو داشت. لینکدین یکی از شبکه‌های رسانه‌‌‌ای اجتماعی با رشد سریع و قابل توجه بود. به طور متوسط​​، هر ثانیه یک حساب جدید در این پلتفرم ایجاد می‌شود. این پلتفرم هر روز ۱۷۲،۸۰۰ کاربر جدید و هر سال حدود ۶۲ میلیون کاربر جدید را به خود جذب می‌کند. لینکدین اکنون (۲۰۱۹) بیش از ۶۱۰ میلیون عضو دارد.

تاریخچه لینکدین

آمارهای مهم مرتبط با لینکدین در سال ۲۰۱۹

به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌‌‌ای در جهان، لینکدین متخصصان صنایع و حرفه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرده است و به کسانی که به طور فعال در جستجوی مشاغل مناسب هستند کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی مناسب خود را کشف کنند. اما این قابلیت لینکدین تا زمانی که در حد حرف است چندان قابل اتکا نیست. اجازه بدهید این ادعا را در قالب آمار و ارقام کمی‌بررسی کنیم و بر اساس اعداد صحبت کنیم. باتوجه به نزدیک شدن پایان سال ۲۰۱۹، بد نیست نگاهی به آمارهای مرتبط با شبکه اجتماعی لینکدین بیاندازیم.

بررسی آمار لینکدین

  • لینکدین در حال حاضر بیش از ۶۱۰ میلیون عضو دارد. با توجه به رشد سریع این شبکه اجتماعی، یک سؤال متداول اینجاست که لینکدین چند کاربر دارد؟ در سال ۲۰۱۷، این پلتفرم با گسترش پایگاه کاربری خود به نیم میلیارد عضو، به مرز جدیدی در تعداد اعضا رسید. دو سال بعد، یعنی در حال حاضر بزرگترین شبکه حرفه‌‌‌ای جهان، بیش از ۶۱۰ میلیون عضو دارد.
  • این شبکه ۳۰۳ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد که ۴۰٪ آنها روزانه از سایت بازدید می‌کنند.
  • ۹۰ میلیون تأثیرگذاران سطح بالا و ۶۳ میلیون تصمیم گیرنده در صنایع مختلف از لینکدین استفاده می‌کنند. مخاطبان LinkedIn با سایر رسانه‌های اجتماعی کاملاً متفاوت است و بیش از یک سوم اعضای آن در سمتهای مدیریت عالی قرار دارند. براساس آخرین آمار LinkedIn ، سال ۲۰۱۹ تعداد ۹۰ میلیون نفر از افراد تاثیر گذار در سطح ارشد، ۶۳ میلیون تصمیم گیرنده و ۶ میلیون تصمیم گیرنده تنها در بخش IT را به خود اختصاص داده است.
  • ۹۲٪ از شرکت‌های Fortune 500 از لینکدین استفاده می‌کنند. Fortune 500 لیستی سالانه است که توسط مجله Fortune گردآوری و منتشر می‌شود و ۵۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده را با درآمد سالهای مالی مربوطه در این لیست درج می‌شود.
  • ۵۷٪ از همه‌ی شرکتها در سال ۲۰۱۳ دارای صفحه تجاری در لینکدین بودند.
  • ۴۶ درصد از ترافیک رسانه‌های اجتماعی به سایت‌های شرکت‌های B2B مربوط به لینکدین است. بازاریابی B2B یا بیزنس به بیزنس، انجام بازاریابی محصولات و خدمات برای کسب و کارها و شرکت‌های مختلف است، نه برای مشتریان حقیقی.
  • ۹۷٪ بازاریابان B2B از شبکه لینکدین به عنوان کانال توزیع محتوا استفاده می‌کنند.
  • ۳ میلیون از کاربران LinkedIn هر هفته یک مطالب را به اشتراک می‌گذارند.
  • در سال ۲۰۱۶، کاربران لینکدین به طور میانگین ماهانه ۱۳۰،۰۰۰ پست منتشر می‌کردند.
  • LinkedIn مسئول ۸۰٪ از تعاملات B2B از رسانه‌های اجتماعی دیگر است.

    آینده لینکدین

آینده لینکدین

لینکدین به رشد خود ادامه خواهد داد، آنها ویژگی‌های خود را اضافه می‌کنند و نقطه ضعف‌هایشان را بر طرف می‌کنند تا تجربه مناسبی را برای کاربران (به صورت پولی و رایگان) ارائه دهند. این قابلیت، لینکدین را به جستجوی پیش فرض برای همه متخصصان جدی در کسب و کارها تبدیل کرده است. لینکدین به کجا خواهد رسید؟ چه کسی میداند اما به هر حال دیدن سرنوشت لینکدین جالب خواهد بود. با توجه به آمارهای لینکدین و تاریخچه روند رو به رشد لینکدین، می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه سرعت رشد لینکدین در مقایسه با برخی از شبکه‌های اجتماعی که بعد از لینکدین راه اندازی شدند کمتر بوده است، اما همواره روند مثبت خود را حفظ کرده است. این روند مستمر میتواند در آینده لینکدین را به جایگاه بالاتری که سزاوار آن است برساند. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

منبع: startupet و ourlinkedin

امروز و فردا نوشت
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی